Zdobycie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania to jedna z najlepszych metod generowania ruchu w sklepie internetowym.

Nie trzeba wówczas ponosić kosztów związanych z każdym kliknięciem w link prowadzący do strony, jak to ma miejsce w przypadku systemów reklamowych typu Google Ads.

Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach prezentowanych internautom wymaga jednak czasu i odpowiedniego podejścia do SEO. Warto również rozważyć współpracę z doświadczoną agencją, która będzie mogła wspomóc firmę lub nawet całkowicie wziąć na siebie prace związane z pozycjonowaniem.

Audyt SEO dla e-commerce

Podobnie jak w przypadku innych stron internetowych, przed zainwestowaniem pieniędzy w działania związane z SEO właściciele sklepów internetowych powinni zlecić przygotowanie audytu SEO lub wykonać go samodzielnie.

Wspomniany audyt to nic innego jak kompleksowa analiza uwzględniająca ocenę strony internetowej pod kątem wydajności SEO. Pozwala to zidentyfikować mocne strony witryny, a także sprawdzić, które obszary wymagają poprawy.

Lista kontrolna audytu SEO

Co w takim razie należy sprawdzić? W internecie można znaleźć wiele różnych list kontrolnych, które mogą ułatwić przeprowadzenie audytu. Dla stron z kategorii e-commerce proponujemy postępować zgodnie z poniższymi punktami:

  • analiza słów kluczowych,
  • jakość treści na stronie,
  • architektura strony,
  • responsywność,
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne,
  • przyjazne adresy URL,
  • bezpieczeństwo strony,
  • optymalizacja grafik,
  • integracja z mediami społecznościowymi.

Oprócz tego można pomyśleć o przeprowadzeniu analizy konkurencji, co może dostarczyć wielu ciekawych informacji i zasugerować dalsze kroki.