Efektywna prezentacja produktów online ma duży wpływ na to, czy klienci będą chcieli je kupować. Warto o tym pomyśleć już na etapie dodawania nowego asortymentu i uwzględnić takie rzeczy jak szczegółowy opis oraz wysokiej jakości zdjęcia.

O ile więc samo dodanie nowych produktów jest bardzo proste, szczególnie jeżeli korzysta się z popularnych rozwiązań e-commerce, to sztuką jest zrobić to porządnie.

Przyciągająca uwagę nazwa produktu

Nawet sama nazwa produktu może mieć znaczenie. W końcu więcej osób wybierze (a przy okazji łatwiej znajdzie) “laptop MacBook Air 2024 srebrny” niż “komputer Apple”.

Podobnie jest z opisem produktu, który z jednej strony musi zachęcić klienta do zakupu i zawierać wartościowe informacje, a z drugiej nie można zapominać o optymalizacji SEO, bez której trudno będzie wypromować asortyment w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek.

Dobre, ale zoptymalizowane zdjęcia

W przypadku zdjęć warto postawić na wysoką rozdzielczość, aby osoba zainteresowana zakupem mogła dokładnie obejrzeć produkt. Zdjęcia nie mogą jednak być zbyt duże pod względem rozmiaru plików na serwerze, bo spowolni to niepotrzebnie ładowanie strony.

Najczęściej więc optymalizuje się je przed dodaniem do sklepu lub korzysta z dodatkowych wtyczek, które przeprowadzają zbiorczą optymalizację wszystkich grafik na stronie.

Grupowe dodawanie produktu

Dzięki temu, że wszystkie systemy e-commerce oferują możliwość masowego importowania plików, dodawanie dużych ilości produktów można przeprowadzić z wykorzystaniem arkusza Excel.