Dzięki tworzeniu spersonalizowanych doświadczeń dla klientów można budować zaufanie i zwiększać sprzedaż, co wykorzystywane jest również w biznesach e-commerce.

W celu usprawnienia procesu obsługi klientów i jednocześnie sprawienia, że każdy z nich będzie się czuł wyjątkowo, wykorzystuje się specjalne systemy CRM. Pozwalają one na łatwą automatyzację i integrację różnych działań. CRM znajduje zastosowanie między innymi w sprzedaży, marketingu i obsłudze klienta.

Do czego wykorzystuje się CRM?

Jedną z najważniejszych zalet, z jakimi wiąże się wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami, jest możliwość śledzenia z jednego miejsca wszystkich dotychczasowych relacji. Dzięki temu pracownik sklepu internetowego nie musi przeszukiwać różnych baz, aby znaleźć informacje o wcześniejszych zamówieniach złożonych przez klienta.

Do tego dochodzi możliwość segregowania odbiorców na docelowe grupy, co pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe charakteryzujące się większą skutecznością.

Nowoczesne narzędzia CRM pozwalają również przewidzieć, czego w najbliższym czasie może potrzebować klient na podstawie jego wcześniejszych zamówień.

Zendesk Sell – popularne narzędzie CRM

Istnieje wiele popularnych systemów CRM, które różnią się przede wszystkim możliwościami oraz ceną. Jeżeli chcesz przetestować tego typu narzędzie w swojej firmie, możesz zacząć od wypróbowania poniższej propozycji.

Zendesk Sell to popularny CRM zaprojektowany z myślą o usprawnianiu interakcji z klientami oraz dający dostęp do kompletnego widoku na lejek sprzedażowy. Dzięki licznym automatyzacjom można zwiększyć produktywność i na bieżąco dostosowywać strategię z uwzględnieniem uzyskanych informacji.

Stosowanie systemu CRM pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją oraz zwiększyć zyski firmy.