Wskazówki, dzięki którym twój sklep internetowy osiągnie sukces

Z każdym rokiem przybywa sklepów internetowych, przez co trudno jest na początku dotrzeć do klientów i zainteresować ich ofertą. Wystarczy jednak stosować się do kilku wskazówek, aby zwiększyć swoje szanse na sukces w tej branży.

1. Czy warto rozwijać sklep online?

2. Reagowanie na potrzeby klientów

3. Zdobywanie opinii od internautów

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że sklep internetowy to nie tylko nowoczesna strona i konkurencyjne ceny, ale też to, w jaki sposób obsługiwany jest klient.

Czy warto rozwijać sklep online?

Jeszcze kilka lat temu zaufanie do sklepów internetowych było na niskim poziomie, a wiele osób obawiało się zamówić coś droższego od niesprawdzonego sprzedawcy. Często też potencjalni klienci rezygnowali z zakupów, gdyż nie chcieli ponosić kosztów wysyłki, skoro te same rzeczy mogą znaleźć w sklepie stacjonarnym i odebrać je osoboście. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło. Zamawianie przez internet stało się bardzo popularne, a ceny wysyłek stały się bardziej przystępne. Nikogo już nie dziwi sytuacja, w której ktoś zamawia towar o wartości porównywalnej z kosztami przesyłki. Jest to po prostu oszczędność czasu i możliwość otrzymania dokładnie tego produktu, którego się potrzebuje. Więcej jest też sposobów na to, aby klient mógł opłacić zamówienie. W zależności od rozwiązań, które właściciel sklepu postanowi wdrożyć, dostępne są między innymi przedpłaty, płatność za pobraniem, opłacenie zamówienia kartą oraz PayPal, Blik i wiele innych opcji. Warto więc rozwijać sprzedaż internetową, bo dzięki temu można zdobyć wielu klientów.

Reagowanie na potrzeby klientów

Wiąże się to jednak z koniecznością zainwestowania dużych ilości czasu, a nierzadko również pieniędzy. Jeśli jednak wszystko będzie robione zgodnie z planem i nastawieniem na klienta, po kilku miesiącach z pewnością będzie można zaobserwować zyski. O ile jednak każdy właściciel sklepu zdaje sobie sprawę z konieczności nieustannego pozycjonowania sklepu i aktualizowaniem oraz odpowiedniego zaprezentowania oferty, to wielu popełnia ogromny błąd i nie dba o jakość obsługi klienta. Ta natomiast może mieć kluczowe znaczenie dla zdobycia i utrzymania klienta. Jeżeli internaucie nie spodoba się poziom obsługi, następnym razem skorzysta z oferty innego sklepu. Warto więc zawsze traktować potencjalnych klientów w sposób uczciwy i zapewniać im niezbędne wsparcie. Dotyczy to zarówno publikowania prawidłowych opisów produktów, jak i pomagania im w zakupach. Sklepy, które oferują wsparcie telefoniczne, mailowe lub przez czat i pomagają klientom na każdym etapie zamówienia, mają o wiele większy ruch niż te, które reagują na potrzeby klientów.

Zdobywanie opinii od internautów

Z oferowaniem wysokiej jakości obsługi wiąże się jeszcze jedna korzyść. Mając pewność, że klient został dobrze obsłużony i jest zadowolony z realizacji zamówienia, można poprosić go o wystawienie oceny lub napisanie opinii na temat sklepu. W tym celu można skorzystać z narzędzia wbudowanego w oprogramowanie sklepu internetowego lub skorzystać z jednej z zewnętrznych usług. Najważniejsze, aby opinie były łatwo dostępne dla internatów. Obecnie wielu z nich zwraca dużą uwagę na to, czy wybrany sklep ma dobre oceny. Jeżeli ich brakuje, może to obniżyć ilość składanych zamówień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *