Branża e-commerce to jeden z najważniejszych beneficjentów wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 oraz wywoływanej przez niego choroby COVID-19 obostrzeń. Zamknięcie wielu sklepów stacjonarnych działających w galeriach handlowych oraz strach przed zakażeniem skłoniły kilka milionów Polaków do tego, by zrobić zakupy online.

  1. Ciekawy, zachęcający wygląd
  2. Konkretne informacje o firmie
  3. Pełne wsparcie klientów
  4. Wygodne płatności i zwroty
  5. Aktywne działania w social media
  6. Ciekawe, przydatne artykuły
  7. Możliwość zrecenzowania produktu
  8. Dobre pozycjonowanie strony
  9. Dobrze opisane produkty

Wśród towarów kupowanych w internecie były najróżniejsze towary – od ubrań i sprzętu sportowego, przez dobra kultury, aż po produkty żywnościowe, kosmetyki czy suplementy diety. Nieobserwowany nigdy wcześniej wzrost w branży zakupów online sprawił, że wielu przedsiębiorców zainteresowało się tą formą docierania do klientów. Warto jednak pamiętać, że nawet mimo sporego boomu na handel internetowy, nie każdy e-sklep będzie w stanie długo utrzymać się na rynku i wypracować satysfakcjonujące dla jego właściciela dochody. By tak się stało, sklep musi spełniać wiele warunków. W tym artykule omawiamy najważniejszych.

Ciekawy, zachęcający wygląd

Strona internetowa sklepu musi robić na potencjalnych klientach dobre wrażenie. Warto więc zadbać o nowoczesny design, który będzie jednocześnie czytelny i wyróżniający się – zwłaszcza na tle konkurencyjnych stron.

Konkretne informacje o firmie

Klienci na pewno bardziej zaufają sklepowi, który udostępni im wszystkie najważniejsze informacje na swój temat. To z całą pewnością najlepszy powód ku temu, by rozbudować sekcję „o firmie” oraz umieścić na stronie kluczowe dane kontaktowe.

Pełne wsparcie klientów

To, że sprzedaż odbywa się online, nie oznacza, że klienci nie będą oczekiwali fachowej porady, dotyczącej na przykład wyboru między kilkoma produktami o podobnych właściwościach.

Wygodne płatności i zwroty

Standardem jest dziś opcja płatności BLIK-iem, PayPalem oraz tradycyjnym przelewem. Wiele osób chętnie korzysta również z opcji wysyłki za pobraniem. Dobrze też zadbać o wiele różnych opcji dostawy kupionych produktów i bezpłatny zwrot.

Aktywne działania w social media

Profile na Facebooku czy Instagramie to doskonały kanał do komunikacji z uzyskanymi już klientami oraz sposób na zdobycie nowych.

Ciekawe, przydatne artykuły

Sklepowi internetowemu powinien towarzyszyć blog, na którym klienci znajdą inspirujące, przydatne treści z tematyki związanej z działalnością sklepu.

Możliwość zrecenzowania produktu

Recenzje powinny być wystawiane przez klientów i moderowane, ale tylko pod kątem podstawowej ochrony przed spamem – muszą być źródłem rzetelnej wiedzy.

Dobre pozycjonowanie strony

Dzięki optymalizacji kodu oraz działaniom na zewnątrz witryny, sklep znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Dobrze opisane produkty

Chodzi nie tylko o dokładne opisanie specyfikacji i zalet danego produktu, ale też jego zdjęcia oraz filmy.