Dzięki nowoczesnym narzędziom każdy przedsiębiorca może w ciągu kilku dni uruchomić własny sklep internetowy. Nic więc dziwnego, że z każdym rokiem pojawiają się nowi gracze na rynku ecommerce.

  1. Nowoczesny wygląd sklepu
  2. Staranny dobór asortymentu
  3. Wykorzystanie mocy social mediów

Należy jednak pamiętać, że prowadzenie sklepu internetowego (niezależnie od tego, czy korzysta się z darmowych rozwiązań, czy płatnych modułów) to trudne zadanie. Ogromna konkurencja, zapewnienie atrakcyjnych cen i wysoki poziom obsługi klienta to tylko przykładowe problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy właściciel sklepu.

Nowoczesny wygląd sklepu

Chociaż wygląd całego sklepu powinien zostać starannie przemyślany jeszcze przed uruchomieniem strony, z czasem na pewno zmieni się wizja tego, jak powinna wyglądać strona główna i strony produktowe. Na szczęście w tej branży zawsze można wprowadzić zmiany. Jest to zresztą konieczne, aby na bieżąco dostosowywać funkcjonalność i wygląd do aktualnych trendów i oczekiwań klientów. Pamiętaj, że najważniejsi są klienci. Nie możesz więc upierać się przy układzie, który będzie dla nich nieintuicyjny, gdyż obniży to ilość składanych zamówień. Wystarczy jednak, że poświęcisz trochę czasu na zapoznanie się z wyglądem popularnych sklepów internetowych, a na pewno znajdziesz wiele inspiracji.

Staranny dobór asortymentu

Od asortymentu, który będziesz sprzedawał w swoim sklepie internetowym, w dużej mierze zależy to, czy uda ci się na tym zarobić. O ile niektóre produkty sprzedają się bez względu na porę roku, to część z nich cieszy się zainteresowaniem klientów wyłącznie w konkretnych miesiącach. Przykładem mogą być ozdoby świąteczne, stroje kąpielowe lub kremy do opalania. Wielu przedsiębiorców popełnia błąd i stara się wprowadzać do oferty sklepu asortyment, którego tak naprawdę nie ma na stanie. Teoretycznie zwiększa to szansę na zdobycie klienta, gdyż bogata oferta może przyciągnąć nowych użytkowników. Pamiętaj jednak, że jeżeli klient będzie musiał długo czekać na zamówiony towar, prawdopodobnie nie skorzysta w przyszłości z twojej oferty. Podobnie jest z pozycjonowaniem strony na frazy, które wiążą się z produktami trudnodostępnymi lub takimi, na które nie masz atrakcyjnej oferty. Co z tego, że klienci będą ciągle trafiać na twoją stronę, jeżeli wysokie ceny lub brak produktu wpłyną na rezygnację z zamówienia. Najlepiej więc skupić się na promowaniu (reklamowaniu oraz pozycjonowaniu) takich produktów, które możesz szybko dostarczyć klientowi i które będzie mógł zamówić w atrakcyjnej cenie.

Wykorzystanie mocy social mediów

Nie zapominaj o tym, że w dzisiejszych czasach ogromną rolę odgrywają social media. Warto więc od samego początku rozwijać profile na Facebooku, Instagramie i w innych serwisach, aby internauci mogli poznać twoją ofertę. Tego typu konta przydadzą się nie tylko do promowania aktualnej oferty, ale też umożliwią komunikację z klientami oraz zwiększą rozpoznawalność marki. W dodatku (nie licząc kosztów pracownika lub dedykowanej firmy obsługującej profile) założenie i utrzymywanie takich kont nie generuje żadnych kosztów.