Samo prowadzenie sklepu internetowego nie wystarczy, aby zdobyć nowych klientów. Oprócz tego potrzebujemy zadbać o różnego rodzaju działania reklamowe, dzięki którym użytkownicy nie tylko będą mieli świadomość na temat naszej strony, ale także z przyjemnością dokonają na niej zakupów. Jak zabrać się za marketing sklepu internetowego i ile będzie on nas kosztował?

1. Optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego

2. Zainwestowanie w kampanie płatne

Optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego

Nawet najlepsza reklama nie przyniesie rezultatów, jeżeli strona internetowa naszego sklepu będzie nieprzyjazna i nieintuicyjna. To właśnie o nią warto zadbać już na samym początku. W tym celu dobrze jest skorzystać z pomocy specjalistów, którzy sprawdzą zarówno elementy techniczne, jak i contentowe, takie jak:

– linkowanie wewnętrze

– opisy produktów

– metatagi

– jakość i rozmiar zdjęć

– zastosowanie słów kluczowych

– przystosowanie do urządzeń mobilnych

W skrócie działania te sprowadzają się do tego, aby nasz sklep internetowy był przyjazny zarówno dla wyszukiwarki internetowej, jak i dla użytkowników. Przed zakupem danego oprogramowania dobrze jest sprawdzić, czy udostępnia nam ono narzędzia SEO.

Jednak jakość nie zawsze się sama obroni, zwłaszcza w internecie. Z pomocą przychodzi nam jednak pozycjonowanie, które pozwoli nam na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce. Sprowadza się ono między innymi do linkowania naszej strony na zewnętrznych portalach, które nie tylko przekierują swój ruch użytkowników, ale także przekażą część swojej mocy.

Zainwestowanie w kampanie płatne

Dobrym krokiem będzie również wyróżnienie naszego sklepu poprzez kampanie płatne. Narzędzia takie jak GoogleAds umożliwiają nam stworzenie reklamy tekstowej, jak i banerowej w obrębie wyszukiwarki. W ich przypadku płacimy za każde pojedyncze kliknięcie lub ilość wyświetleń reklamy. Analogicznie do nich działają reklamy na Facebooku czy Instagramie.

Koszt, jaki poniesiemy za reklamy, zależy całkowicie od nas. Kiedy budżet się wyczerpie, przestaną one być wyświetlane. Kampanie płatne mogą przynieść natychmiastowy efekt zwiększenia ruchu na stronie. Nie jest on jednak trwały. Po ich wyłączeniu nasze wyniki będą automatycznie mniejsze. Zaleca się jednak równoczesne prowadzenie działań opartych na pozycjonowaniu naszego sklepu internetowego, jak i na kampaniach płatnych. Dzięki temu nasza ekspozycja w internecie będzie znaczenie większa.

Pamiętajmy także, że generowanie ruchu nie jest jedynym zadaniem płatnych kampanii. Rzadko bowiem zdarza się, że klient dokona zakupu zaraz po tym, jak zobaczy naszą reklamę. Droga do złożenia zamówienia może być znacznie bardziej skomplikowana, niż nam się wydaje. Zanim użytkownik podejmie decyzję, sprawdzi opinię na nasz temat i porówna ofertę konkurencji. W międzyczasie warto, aby nasza marka kreowała swój pozytywny wizerunek. Reklamy w wyszukiwarce, prowadzenie mediów społecznościowych i publikacja wartościowych treści pozwoli nam na zwiększenie świadomości na temat naszego sklepu internetowego. W efekcie decyzja o dokonaniu zakupów będzie wynikiem wszystkich tych działań.