Otwarcie się na rynek globalny to duża szansa dla firmy na zwiększenie zysków, jednak wiele osób wciąż obawia się związanych z tym formalności. Czy rzeczywiście sprzedaż za granicą jest skomplikowana? A może każdy może obecnie bez większego problemu oferować swoje produkty zagranicznym klientom?
Nowoczesne narzędzia i platformy zdecydowanie ułatwiają nie tylko przyjmowanie płatności, ale również procesy logistyczne związane z wysyłką asortymentu. Tym samym nie trzeba się obawiać takiej ekspansji, jednak zanim otworzysz swój sklep na zamówienia z zagranicy, warto przemyśleć kilka istotnych rzeczy.
Zapoznanie się z lokalnymi przepisami
W przypadku niektórych produktów konieczne może okazać się uzyskanie odpowiednich zezwoleń, aby można było je legalnie sprzedawać w innych krajach. Warto więc wszystko dokładnie sprawdzić, aby później uniknąć niepotrzebnych problemów.
Podejrzenie działań konkurencji
Można również łatwo sprawdzić, jak z wyzwaniami stojącymi przed globalną sprzedażą podchodzi konkurencja i po prostu spróbować złożyć zamówienie lub wysłać zapytanie, aby dowiedzieć się, w jaki sposób załatwiane są płatności i ile kosztuje wysyłka.
Gotowe platformy sprzedażowe
Najprostszym sposobem na postawienie pierwszych kroków jest skorzystanie z platform, które od lat działają na całym świecie. Amazon lub eBay to idealny wybór na początek, szczególnie że mają one wbudowane systemy pozwalające na optymalizowanie ofert.
Jeżeli jednak chcesz od razu umożliwić składanie zamówień w sklepie internetowym klientom z zagranicy, pamiętaj o poinformowaniu ich o szacunkowym czasie realizacji takich zamówień.