Marketing w mediach społecznościowych początkowo postrzegany był jako mniej lub bardziej regularne dzielenie się treściami związanymi z firmą, jej produktami lub usługami.
Obecnie jednak dzięki licznym narzędziom, można go wykorzystać do zauważalnego zwiększenia zasięgów i zaangażowania, co jest korzystne dla każdej marki e-commerce.
Skuteczna i prawidłowo prowadzona komunikacja w social mediach pozwala nawiązać bezpośrednio kontakt z internautami, którzy mogą stać się klientami sklepu.
Wskazówki związane z marketingiem w mediach społecznościowych
Publikowanie treści w optymalnych godzinach zdecydowanie zwiększa ich widoczność, dlatego warto zacząć od przygotowania harmonogramu postów. Nie można również zapominać o monitorowaniu i analizowaniu ich wyników, aby każde kolejne działanie przynosiło jeszcze lepsze efekty.
W przypadku płatnych reklam w social mediach należy skorzystać z opcji targetowania do grupy odbiorców najlepiej dopasowanej do klientów sklepu. Ważne jest również regularne odpisywanie na ewentualne pytania ze strony internautów, ponieważ wielu z nich preferuje kontakt z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi
Semrush Social Media Toolkit
To rozbudowane narzędzie, które daje możliwość zarządzania wieloma kontami z jednego miejsca. Użytkownik może śledzić skuteczność działań dzięki zaawansowanej analizie danych. Narzędzie dostępne jest w darmowej wersji próbnej, więc każdy może je przetestować bez ponoszenia kosztów.
Hootsuite
Jest to platforma, dzięki której można przeprowadzać działania organiczne oraz płatne w mediach społecznościowych. Istotne funkcje to między innymi harmonogram postów, analiza wyników oraz śledzenie zaangażowania na różnych platformach.