Usługa dostępna pod nazwą Shopify cieszy się dużym zainteresowaniem i każdego dnia pojawiają się nowe sklepy, które korzystają z tej technologii. Z danych za 2019 rok wynikało, że ilość sklepów prowadzonych na Shopify przekroczyła 800 000.

1. Rzeczywiste koszty prowadzenia sklepu internetowego

2. Pięć największych zalet prowadzenia sklepu na Shopify

3. Shopify czy darmowy skrypt – co wybrać?

Tym, co odróżnia Shopify od Magento, PrestaShop i innych systemów jest to, że usługa dostępna jest w ramach abonamentu. Chociaż na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieopłacalne (pozostałe wspomniane systemy są darmowe), to w praktyce wybór tego rozwiązania może okazać się bardzo dobrym pomysłem.

Rzeczywiste koszty prowadzenia sklepu internetowego

Konieczność comiesięcznego opłacania abonamentu za możliwość prowadzenia własnego sklepu może wydawać się niepotrzebnym wydatkiem. Często jednak przedsiębiorcy korzystający z darmowych skryptów zapominają o tym, jakie są rzeczywiste koszty prowadzenia biznesu w ramach ecommerce. Nawet przy wybraniu darmowego narzędzia należy komuś zapłacić (lub poświęcić duże ilości własnego czasu) za jego zainstalowanie i skonfigurowanie. Do tego dochodzi konieczność utrzymywania własnego serwera (od kilkuset do kilku tysięcy złotych rocznie) i pilnowania kopii zapasowych. Jeżeli natomiast wystąpią jakieś problemy (a te mogą pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie) trzeba będzie płacić za ich wyeliminowanie. Wybierając natomiast Shopify, klient płaci stałą miesięczną opłatę i nie musi się martwić o hosting, wsparcie techniczne, ataki hakerów, aktualizacje i wiele innych rzeczy. Jest to więc tylko wygodniejsza, ale niejednokrotnie również tańsza opcja.

Pięć największych zalet prowadzenia sklepu na Shopify

Prowadzenie sklepu z wykorzystaniem Shopify jest bardzo proste, a z obsługą panelu poradzi sobie każdy pracownik. Nie trzeba więc inwestować w kosztowne szkolenia ze sprzedaży. Każdy sklep można dowolnie modyfikować, co najczęściej ogranicza się do zaznaczenia odpowiednich opcji i zaakceptowania zmian. Nie trzeba więc zatrudniać zewnętrznego programisty, aby wprowadził poprawki. Po zarejestrowaniu konta w usłudze Shopify, przeprowadzeniu prostej konfiguracji i dodaniu pierwszych produktów można od razu rozpocząć sprzedaż. Nie trzeba więc tracić czasu na podpisywanie umów z firmami odpowiedzialnymi za przetwarzanie płatności. Firma oferuje profesjonalną pomoc techniczną 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu nie musisz się martwić, że coś przestanie działać, co wpłynęłoby negatywnie na twoje zyski. Podobnie jak inne platformy ecommerce, Shopify posiada ogromną bazę darmowych i płatnych aplikacji. Jeżeli więc z czasem pomyślisz o dodatkowej opcji, na pewno znajdziesz wtyczkę, która będzie ją oferowała.

Shopify czy darmowy skrypt – co wybrać?

Usługa Shopify przez pierwszych czternaście dni dostępna jest za darmo. W celu skorzystania z próbnego okresu nie trzeba nawet podawać danych karty kredytowej. Warto więc samemu przetestować to narzędzie, nawet jeżeli ma się wybrany inny skrypt ecommerce. Jeżeli jednak nie chcesz rozważyć abonamentowego sklepu, pamiętaj, że każdy darmowy sklep prędzej czy później trzeba będzie zaktualizować lub rozbudować, co wygeneruje duże koszty. Będziesz też musiał pilnować, czy wybrany serwer jest odpowiedni dla generowanego ruchu i nieustannie dostosowywać regulaminy do zmieniających się przepisów.