Coraz trudniej jest zyskać przewagę na rynku ecommerce, zwłaszcza że wielu sprzedawców ma ten sam asortyment. Jeżeli więc nie możesz zaoferować lepszych cen lub zainwestować dużo pieniędzy w skuteczną reklamę, pomyśl o poprawieniu jakości obsługi.

  1. Przestarzałe formy kontaktu
  2. Ile kosztuje czat w sklepie internetowym?
  3. Zalety korzystania z czatu w ecommerce
  4. Dlaczego klienci chętnie korzystają z czatów?

O ile to, że osoby odpowiedzialne za kontakt z klientami powinny podchodzić do tego w sposób profesjonalny nie pozostawia wątpliwości, to w wielu sklepach najsłabszym ogniwem jest sposób, w jaki klient może skontaktować się ze sklepem.

Przestarzałe formy kontaktu

Najczęściej sklepy internetowe oferują kontakt mailowy i telefon. Problem w tym, że klienci często nie mogą się dodzwonić, a ich maile są pomijane przez pracowników działów obsługi klienta. W takim przypadku odpowiedź na najprostsze pytanie zajmuje wiele czasu, co zniechęca wiele osób do złożenia zamówienia. Nie warto nawet wspominać o sklepach, które w ogóle nie podają numeru telefonu lub maila, bo raczej nie przetrwają długo na rynku ecommerce. Odbieranie telefonów i szybkie odpisywanie na maile to absolutne minimum. Jeżeli jednak chcesz czymś wyróżnić swój sklep na tle konkurencji, pomyśl o dodatkowych udogodnieniach dla kupujących. Może to być na przykład czat, który można podpiąć do każdej strony internetowej (bloga, sklepu internetowego, strony firmowej lub strony ofertowej).

Ile kosztuje czat w sklepie internetowym?

Zaskoczeniem dla osób, które nie mają doświadczenia w ecommerce jest to, że taki czat nie generuje dużych kosztów. Niektórzy dostawcy w podstawowym wariancie umożliwiają nawet korzystanie z czatu bez jakichkolwiek opłat. Zazwyczaj jednak lepiej jest zapłacić te kilkanaście-kilkadziesiąt złotych, aby zyskać dostęp do dodatkowych funkcji. Najczęściej chodzi o możliwość spersonalizowania wyglądu czatu oraz zwiększenie liczby konsultantów, którzy mogą go jednocześnie obsługiwać.

Zalety korzystania z czatu w ecommerce

Na większości stron czat znajduje się w prawym dolnym roku i internauci zdążyli przyzwyczaić się do takiego podejścia. Tym samym warto zacząć od sprawdzonych rozwiązań i po prostu osadzić skrypt czatu we własnym sklepie. Dzięki temu można nie tylko usprawnić komunikację z klientami, ale też poprawić wizerunek firmy. Ponieważ klienci nie wiedzą, że podpięcie czatu jest proste i tanie, wielu z nich postrzega sklepy z tą funkcjonalnością jako lepsze i większe. Można to wykorzystać również w przypadku małych sklepów. Dla właściciela sklepu czat to również możliwość zdobycia feedbacku od klientów na temat tego, czy pracownicy rzeczywiście rozwiązują ich problemy. Po zakończeniu czatu często pojawia się możliwość ocenienia pracy konsultanta, z której warto korzystać, aby na bieżąco sprawdzać efektywność działań.

Dlaczego klienci chętnie korzystają z czatów?

Klienci, którzy korzystają z czatu robią to przede wszystkim po to, aby szybko dowiedzieć się czegoś na temat produktu (na przykład dostępności konkretnego rozmiaru). Zazwyczaj uzyskanie takiej informacji zwiększa szanse na to, że zamówienie zostanie złożone.