Zastanawiasz się, czy warto pozycjonować sklep internetowy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – tak! Dlaczego? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule.
1. Co daje skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych?
2. Jak pozycjonować sklepy internetowe?
Jak zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce? Co zrobić, aby nasz sklep internetowy pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania pod konkretną frazą? Odpowiedzią na te pytania jest skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych. Co jeszcze daje SEO? Jak pozycjonować sklep internetowy? Odpowiadamy w niniejszym wpisie.
Co daje skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych?
Dlaczego warto pozycjonować swój sklep internetowy? Dzięki odpowiednim działaniom nie tylko zwiększysz ruch na swojej witrynie, ale i pozyskasz nowych klientów. Ponadto znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwania, a to już pozwoli Ci na skuteczne konkurowanie z czołowymi firmami z Twojej branży. Pozycjonowanie wiąże się także z budowaniem silnej marki. Odpowiednie działania z zakresu SEO sprawi, że Twoja firma będzie dużo lepiej postrzegana przez klientów.
Warto również wiedzieć, że na efekty pozycjonowania trzeba niestety trochę poczekać. Nie są one natychmiastowe. Oczekiwanie na efekty może trwać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Jednakże w porównaniu do płatnej reklamy SEO gwarantuje długoterminowy rezultat.
Jak pozycjonować sklepy internetowe?
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Jeśli jeszcze nie stworzyłeś strony, zastanów się nad odpowiednią platformą, na której stanie Twój sklep. Ważne, aby zdecydować się na taką platformę, która nie będzie sprawiać Ci w przyszłości żadnych problemów – szczególnie technicznych.
Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby wszystkie kategorie, podkategorie oraz strony produktowe były odpowiednio zbudowane. Sam układ ma znaczenie i wpływa na pozycjonowanie sklepu. Przejrzysta struktura kategorii czy stron produktowych sprawia, że żaden użytkownik nie będzie mieć problemów ze znalezieniem interesujących go produktów.
Polecamy również włączyć certyfikat SSL. To opcja, z której powinien korzystać każdy, komu zależy na tym, aby wzbudzać wśród swoich klientów – również tych potencjalnych – zaufanie. Czym jest SSL? To nic innego, jak certyfikat bezpieczeństwa, który zabezpiecza między innymi przesyłanie danych z internetowych witryn.
Ważne, aby sklep był zoptymalizowany. Chodzi między innymi o to, aby szybko się ładował zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Prędkość ładowania strony ma wpływ nie tylko na konwersję, ale i pozycję w wynikach wyszukiwania. Co spowalnia ładowanie strony? Za duże grafiki, wolniejszy serwer czy duży kod źródłowy.
Jak jeszcze pozycjonować sklepy internetowe? Przede wszystkim wybierz odpowiednie słowa kluczowe i frazy oraz publikuj unikalne treści. Warto założyć także bloga firmowego, na którym będą pojawiały się merytoryczne artykuły, odpowiadające na przykład na najczęściej zadawane pytania przez Twoich lub potencjalnych klientów. Przy pozycjonowaniu ważne są także linki wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne umieszcza się oczywiście na swojej stronie – na przykład w artykule opublikowanym na blogu firmowym. Zewnętrzne natomiast umieszcza się na zewnętrznych stronach – na przykład w artykułach sponsorowanych. Dzięki takim działaniom skutecznie zwiększysz ruch w swoim sklepie internetowym.