Zastanawiasz się, jak podbić świat e-commerce ze swoim sklepem internetowym? Wydaje Ci się, że ze względu na ogromną konkurencję i stale pojawiające się nowe e-sklepy, jest to niemożliwe do zrobienia? Jak odnieść sukces? Podpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule.
1. Wybierz odpowiednie oprogramowanie
2. Zadbaj o przyjazny dla użytkownika design
3. Opinie od klientów
Mimo spore konkurencji, wciąż w Internecie powstają nowe e-sklepy. Dlaczego? Ponieważ z roku na rok coraz więcej osób chętniej robi zakupy przez Internet niż stacjonarnie. Ponadto zbudowanie takiego sklepu nie wymaga od zainteresowanego aż tak dużego kapitału początkowego. Wbrew pozorom sama budowa strony jest prosta. Trudności zaczynają się dopiero później. I nie mamy tutaj na myśli tylko kwestii związanej z prowadzeniem biznesu. Problemy pojawiają się również w momencie, gdy zależy nam na zdobyciu klientów, zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania oraz social media. Jak zatem podbić e-commerce?
Wybierz odpowiednie oprogramowanie
Zanim założysz swój sklep internetowy, zastanów się dokładnie, jakie oprogramowanie będzie dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem. Dlaczego w ogóle warto inwestować w takie oprogramowanie sklepu internetowego? Ponieważ dzięki temu będziesz mógł uruchomić funkcjonalną witrynę nawet w kilkanaście godzin. Gotowe oprogramowanie to także oszczędność – nie trzeba w takiej sytuacji nawiązywać współpracy z innymi specjalistami, na przykład programistami.
Zadbaj o przyjazny dla użytkownika design
Sklep internetowy dla klienta musi być nie tylko użyteczny, ale i przyjazny. Chodzi o to, aby odpowiednio zoptymalizować treść oraz poszczególne podstrony, dzięki czemu potencjalny klient nie będzie mieć problemu z nawigacją i dotarciem do interesujących go produktów. Jedną z najważniejszych zasad UX – czyli user experience – jest to, że droga do koszyka powinna wymagać od klienta jedynie 3 kliknięcia. Zadbaj również o to, aby poszczególne elementy, jak na przykład wyszukiwarka czy przycisk, który linkuje do głównej strony, były umieszczone w stosunkowo oczywistych miejscach. Jeśli klient będzie mieć problem z ich znalezieniem, na pewno opuści Twój sklep. Wbrew pozorom użytkownikom zależy na tym, aby było prosto, szybko i przyjemnie.
Opinie od klientów
Kupując przez Internet, nierzadko przed złożeniem zamówienia szukamy opinii innych klientów, którzy już mieli styczność z danym produktem czy usługą. Dlatego poleca się, aby w swoim sklepie mieć odpowiednie miejsce na recenzję. Możesz również dzielić się opiniami, które zostały wystawione na innych portalach – na przykład w wizytówce Google czy na Facebooku. Pamiętaj również o tym, by natychmiastowo reagować na negatywne komentarze. Nie usuwaj ich ani nie ukrywaj, tylko odpowiadaj z pełną kulturą i staraj się rozwiązać każdy problem tak, aby klient ostatecznie został usatysfakcjonowany. Oczywiście wiąże się to z tym, aby obsługa klienta w danym sklepie internetowym była na jak najwyższym poziomie. Niestety użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający, co sprawia, że również i nasze standardy obsługi klienta muszą dostosowywać się do tych zmian.