Prowadzenie sklepu internetowego może okazać się źródłem dużych zysków. Szczególnie dobry moment na rozkręcenie tego typu biznesu jest właśnie teraz. Pandemia oraz związane z nią ograniczenia w handlu stacjonarnym przyczyniły się do wzrostu znaczenia sklepów internetowych. Co ważne obecnie, po wycofaniu ograniczeń sytuacja wcale się nie zmieniła, a wielu Polaków na dobre przekonało się, że kupowanie online wiąże się z wieloma zaletami.
Oczywiście zanim nasz sklep internetowy zacznie przynosić oczekiwane zyski, jego właściciel musi zainwestować całkiem sporą sumę. Nie jest ona na szczęście tak duża, jak w przypadku stacjonarnych biznesów. Co jednak wchodzi w jej skład? Jakie koszty wiążą się z otworzeniem oraz pierwszym etapem prowadzenia sklepu internetowego? Na jakie wydatki w przybliżeniu powinien przygotować się jego właściciel? Na te pytania odpowiadamy w nowym artykule. Zapraszamy do przeczytania.
Koszty prowadzenia sklepu internetowego. Domena, serwer, system itp.
Sklep internetowy nie może obejść się bez strony internetowej. Pierwszym krokiem do jej założenia powinno być wykupienie domeny. Te można zakupić już za kilka złotych, jednak najbardziej atrakcyjne domeny potrafią osiągać ceny na poziomie nawet kilku tysięcy złotych. Jeśli chodzi o zakup serwera lub wykupienie hostingu, nie powinniśmy na tym oszczędzać – sklep powinien zapewniać bezproblemowy dostęp dla klientów.
Osobna kwestia to system odpowiedzialny za zarządzanie sklepem internetowym. Tu do wyboru mamy zarówno gotowe rozwiązania, jak i systemy dedykowane dla konkretnego biznesu. Pierwsze są tańsze (a często nawet darmowe). Drugie wiążą się ze znacznie większymi wydatkami, ale zapewniają najwyższą funkcjonalność.
Ile kosztuje prowadzenie sklepu online? Reklama i kwestie prawne
Prowadzenie sklepu internetowego, tak jak zresztą wielu innych biznesów, wiąże się z koniecznością prowadzenia rozliczeń z urzędem skarbowym oraz innymi instytucjami i kontrahentami. Dlatego w poczet kosztów prowadzenia e-sklepu koniecznie powinniśmy również zaliczyć opłaty pobierane przez biuro księgowe lub koszty zatrudnienia księgowego bądź księgowej. Kolejny wydatek to usługi osoby uprawnionej do zarządzania danymi osobowymi klientów oraz kontrahentów.
By dotrzeć ze swoją ofertą do klientów, niezbędne jest też zainwestowanie sporych pieniędzy w działania reklamowe. Powinny one obejmować działania w wielu kanałach – zarówno wyszukiwarkach internetowych, jak social mediach i innych przestrzeniach. Muszą też być dopasowane do grupy docelowej klientów.
Prowadzenie e-sklepu. Na jakie koszty się przygotować? Przesyłki
Ważnym, chociaż niekiedy zaniedbywanym aspektem prowadzenia sklepu internetowego jest z całą pewnością dostawa produktów – nie tylko pod kątem szybkości dotarcia do klienta, ale też ich opakowania. Zakup odpowiednich – najlepiej ekologicznych – opakowań oraz przeszkolenie pracowników pod kątem estetyczne zapakowania przesyłek należy więc koniecznie wliczyć do wszystkich kosztów związanych z prowadzenie e-sklepu.