Sklep internetowy to szansa na zdobycie klientów, co jest szczególnie istotne w czasach kryzysu oraz zamykania stacjonarnych punktów. Dodatkowo dzięki gotowym rozwiązaniom wystarczy poświęcić jeden dzień, aby uruchomić prosty sklep internetowy.
- Dobór asortymentu dla sklepu online
- Ile zainwestować w stworzenie sklepu?
- Jak najlepiej zagospodarować godziny pracy?
Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm i osób prywatnych próbuje swoich sił w branży ecommerce. Często jednak zapominają o tym, że droga do sukcesu jest trudna i nie wystarczy wrzucić na stronę kilku produktów, aby sklep zaczął generować wysokie zyski.
Dobór asortymentu dla sklepu online
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad nazwą sklepu, wysokością marży, grafiką i wieloma innymi rzeczami, powinieneś dobrze przemyśleć asortyment. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło sprowadzić z Chin większą ilość dowolnych zabawek, akcesoriów komputerowych lub koszulek, aby można było zdobyć zainteresowanie klientów. Niestety, czasy się zmieniły, a dodatkowo ilość sklepów internetowych znacznie się powiększyła. Bez względu na to, czy planujesz sprzedawać gry komputerowe, eleganckie ubrania, suplementy diety, zabawki, czy jeszcze coś innego, będziesz musiał walczyć o klienta z wieloma konkurencyjnymi sklepami. Dlatego też warto wybrać taki asortyment, który nie tylko ma szansę dobrze się sprzedać, ale też będziesz mógł na nim zarobić. Na początek trudno ci uzyskać wiele transakcji koszykowych, więc idealny asortyment powinien być taki, abyś zarobił nawet na pojedynczych transakcjach. Może to być coś drogiego, co przy niewielkiej marży przyniesie atrakcyjny zysk lub coś bardzo taniego, do czego będziesz mógł doliczyć kilkadziesiąt procent.
Ile zainwestować w stworzenie sklepu?
Jeżeli dysponujesz pieniędzmi, które możesz zainwestować w stworzenie sklepu, na pewno zastanawiasz się, czy lepiej wybrać sklep za 1000, 5000, czy kilkadziesiąt tysięcy. W tym przypadku nie ma jednej dobrej odpowiedzi, ponieważ każde rozwiązanie ma swoje zalety. Wybierając na początek tańszy sklep lub opłacając usługę abonamentową (w takim przypadku płacisz co miesiąc od kilkudziesięciu do kilkuset złotych i nie musisz się martwić o hosting, działanie sklepu, bezpieczeństwo, integrację płatności) będziesz mógł przetestować swój pomysł w praktyce, a z czasem pomyśleć o zmianie sklepu na inny. Jeżeli natomiast od razu wydasz kilkadziesiąt tysięcy na profesjonalny sklep stworzony o Magento, w przypadku niepowodzenia poniesiesz dużą stratę. Nie możesz też zapominać, że pieniądze będą ci potrzebne również na opłacenie towaru, księgowego, zakup pudełek do pakowania paczek, opłacenie grafika oraz reklamowanie sklepu.
Jak najlepiej zagospodarować godziny pracy?
Prowadzenie sklepu jest bardzo czasochłonne, szczególnie jeżeli nie możesz sobie pozwolić na zatrudnienie pracowników. Oprócz bieżącej obsługi zamówień musisz aktualizować ceny, dodawać nowe produkty, uzupełniać je o unikalne opisy oraz zdjęcia, prowadzić profile na Facebooku i innych serwisach… Warto więc na początku ustalić plan działania i na przykład przeznaczać dwie godziny dziennie na działania marketingowe, dwie na obsługę zamówień, godzinę na przygotowywanie wysyłek itp. Plan możesz oczywiście na bieżąco dopasowywać do swoich potrzeb.