Prowadzenie sklepu internetowego kusi naprawdę wiele osób. Postrzegane jest jako w miarę proste i niewymagające zbyt wiele – w końcu wystarczy mieć tylko komputer i trochę miejsca, które robiłoby za przestrzeń magazynową – to naprawdę nic trudnego, prawda? A jednak! Bardzo dużo sklepów internetowych upada relatywnie prędko, bo nie jest w stanie zdobyć klientów – tutaj zawodzi reklama, marketing, a nierzadko też decyzje logistyczne i biznesowe. Jak sprawić, by twój sklep internetowy przetrwał? Jak dotrzeć do klientów? Przekonaj się!

  1. Jak odnieść sukces przy prowadzeniu sklepu internetowego?
  2. Różne kanały
  3. Promocje i przeceny
  4. Przesyłka za darmo

Upadek sklepu internetowego – jak sprawić, by nie spotkał także ciebie?

Wiele sklepów internetowych powstaje, bo ich założenie jest całkiem szybkie – jednak całe mnóstwo z nich upada i nie wytrzymuje próby czasu. Nie wystarczy bowiem założyć sklepu internetowego, trzeba jeszcze odpowiednio się nim zająć i zachęcić do siebie klientów – bez klientów żaden sklep, bez względu na to w jaki sposób będzie prowadzony, nie przetrwa. Zawsze trzeba mieć to na uwadze i starać się przekonać do siebie ludzi. Pamiętaj, że to zdecydowanie najlepsza reklama – jeden zadowolony klient pociągnie za sobą kolejnych, którzy dokonają zakupów – w końcu poczta pantoflowa to nadal skuteczny sposób reklamowania swoich produktów. O czym jeszcze należy pamiętać, żeby prowadzić sklep internetowy i nie zamknąć interesu w relatywnie krótkim czasie?

Wiele kanałów prowadzenia sklepu

Media społecznościowe to absolutna potęga.  Bez nich w dzisiejszych czasach nie da się osiągnąć praktycznie nic – a już na pewno o wiele mniej niż z nimi. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu: ludzie masowo korzystają z mediów społecznościowych – uważają je za wygodną i przyjemną formę komunikacji, która przy okazji uważana jest za nowoczesną i atrakcyjną dla wielu grup wiekowych. Dlatego warto zaznaczyć swoją obecność w mediach społecznościowych i prowadzić komunikację z klientami.

Promocje

Każdy lubi promocje, nie ma się co oszukiwać. Jeśli ktoś może zaoszczędzić na czymś pieniądze – z przyjemnością to zrobi. Dlatego warto pomyśleć o atrakcyjnych promocjach, rabatach czy nawet jakimś programie lojalnościowym dla starych, oddanych klientów. Każdy lubi czuć się doceniony, dlatego z całą pewnością bardzo dobrze zareaguje, gdy twój sklep w zamian za lojalność oferuje mu zniżkę na produkty – nawet jeśli będzie ona symboliczna. To zawsze miły gest, który z reguły jest bardzo dobrze odbierany

Darmowa wysyłka

To też warto przemyśleć – ludzie uwielbiają mieć coś za darmo i często kalkulują sobie jak zapłacić możliwie najmniejszą kwotę za przesyłkę – darmowa wysyłka na pewno ich zachęci do skorzystania akurat z usług twojego sklepu. Częstą i lubianą praktyką jest ustalanie darmowej przesyłki uzależnione od danej kwoty zakupów. Pamiętaj jednak, że nie może to być kwota zaporowa, a taka, która jest realnie możliwa do osiągnięcia podczas zwyczajnych zakupów.