Zakładając stronę internetową swojego sklepu należy zwrócić uwagę na jej budowę. Każdy z segmentów mam być dobrze opisany tak by klient od razu wiedział gdzie zostanie przekierowany po kliknie na niego.

Przejrzystość strony i jej intuicyjność wpływają na pozytywny odbiór.

Pamiętaj, że pokazując się w Internecie masz zachęcić do Twoich usług odwiedzających tak by pozostali w Twoim sklepie i dokonali zakupu.

1. Kilka słów o Twoim biznesie

2. Przedstawienie asortymentu

3. Wirtualny koszyk

4. Kontakt

Kilka słów o Twoim biznesie

Twoje przedstawienie się wprowadzi klienta w to w jakim miejscu się znalazł. Możesz założyć, że przeważająca większość odwiedzających będzie wiedziała czym się zajmujesz i co mniej więcej może odnaleźć na Twojej stronie. Niemniej jednak cześć z nich może tu być z przypadku lub przez polecenie mieć nakreślony tylko ogólny obraz.

Dlatego warto przedstawić swój biznes pokrótce opowiadając od kiedy się rozpoczął, w jakiej branży oferujesz produkty/usługi itp. Zawrzyj tu najważniejsze informacje, które podkreślą Twój profesjonalizm.

Ciekawym uzupełnieniem są anegdotki związane z Twoim sklepem. Ocieplą one jego wizerunek.

Przedstawienie asortymentu

Twój asortyment lub forma usług, które świadczysz jest najważniejsze, ponieważ to jest Twój produkt, dzięki któremu zarabiasz. Muszą być jasno opisane, żeby klient wiedział dokładnie co wybiera. Nie twórz jednak długich opisów, czytający może stracić zainteresowanie i w morzu słów zaginie to co go interesuje. Najlepsze są krótkie i konkretne objaśnienia.

Każdy z przedmiotów powinien mieć własną nazwę. Jeżeli różnią się od siebie objętościowo zaznacz to w tytule – to pozwoli uniknąć niespodzianek oraz reklamacji jeżeli klient nie doczyta tej informacji w opisie.

W przypadku kiedy oferujesz przedmioty fizyczne zadbaj by były podzielone na kategorie, które ułatwią wyszukiwanie. Warto dać możliwość segregowania ofert np. od najniższej ceny do najwyższej lub od najpopularniejszych.

Wstaw zdjęcia przedstawiające produkt. Najlepiej jak będą rzeczywiste, nie poglądowe. W przypadku chemii, kosmetyków, a przede wszystkim produktów spożywczych pod charakterystyką zamieść ich skład.

Przejrzystość tego elementu strony intranetowej jest kluczowa.

Wirtualny koszyk

Wirtualny koszyk to ikona, która zaprowadzi klienta do miejsca, w którym wyświetlają się zaznaczone przez niego produkty. W nim może podejrzeć listę przedmiotów, zobaczyć zsumowaną cenę i w razie potrzeby dosztukować kolejne.

Jest to duże ułatwienie, które usprawnia zakup. Poprzez niego dojdzie do finalizacji zakupu, wybraniania formy wysyłki lub odbioru.

W tym miejscu klient będzie uzupełniał lub sprawdzał poprawność potrzebnych danych. W przypadku zakupu firmowego dobrze jest mieć możliwość oznaczenia takiej transakcji i dodatnia NIPu.

Kontakt

Podstrona z kontaktem oraz ewentualnymi godzinami pracy jest ważna ze względu na wszelkie pytania, które będzie potrzebował zadać klient. Możesz w nim odesłać go do połączenia telefonicznego lub mailowego. Im więcej opcji tym lepiej ponieważ pokazuje to troskę o dobro przyszłego nabywcy. Muszą to być jednak dane aktualne.