WooCommerce to specjalna wtyczka do popularnego CMS WordPress, dzięki której można łatwo uruchomić własny sklep internetowy.
1. Czy warto otworzyć sklep na WooCommerce?
2. Wady i zalety sklepu na WordPress
3. Kto powinien zainteresować się wtyczką WooCommerce?
Chociaż podobnych rozwiązań jest wiele i użytkownicy mogą przebierać w darmowych i płatnych rozszerzeniach do WordPressa, od lat to właśnie WooCommerce cieszy się największym zaufaniem.
Czy warto otworzyć sklep na WooCommerce?
Zainstalowanie WordPressa (przynajmniej w podstawowej konfiguracji) nawet niedoświadczonym użytkownikom nie powinno zając więcej niż pół godziny. Poświęcają drugie tyle na zainstalowanie i skonfigurowanie wtyczki WooCommerce, można w krótkim czasie uruchomić działający sklep internetowy. Podobnie jak CMS, wtyczka dostępna jest w języku polskim, co znacznie ułatwia korzystanie z niej. Pomimo tego, że rozwiązanie dostępne jest za darmo, zapewnia wiele przydatnych opcji, dzięki czemu można dowolnie zarządzać produktami. Bez problemu można znaleźć (płatne i darmowe) motywy kompatybilne z WooCoommerce, co pozwala odmienić wygląd całego sklepu za pomocą jednego kliknięcia. Chociaż początkowo wtyczka wykorzystywana była przez osoby, które chciały mieć niewielki sklep stanowiący dodatek do strony, obecnie decydują się na nią również duże firmy, dla których ecommerce stanowi podstawę działalności.
Wady i zalety sklepu na WordPress
Pomimo wszystkich zalet, należy pamiętać, że WooCommerce zawsze pozostanie tylko wtyczką rozszerzającą możliwości popularnego CMSa. Tym samym z czasem może się okazać, że takie rozwiązanie nie jest wystarczające (ze względu na to, że strona generuje coraz większy ruch lub konieczne jest zapewnienie sprawnej obsługi kilkuset zamówień dziennie). Wówczas jednak będzie można rozważyć przeniesienie sklepu na bardziej rozbudowany silnik. Wybranie WooCommerce na początku działalności pozwoli natomiast niewielkim kosztem przetestować ofertę i upewnić się, że oferowany asortyment wzbudzi zainteresowanie wśród klientów. Chociaż narzędzie jest darmowe i w internecie można znaleźć wiele porad na temat korzystania z WooCommerce, zaleca się, aby niedoświadczeni użytkownicy zlecili postawienie sklepu wyspecjalizowanej firmie. Dzięki temu wszystko zostanie prawidłowo ustawione i nie będzie problemów z płatnościami, zamówieniami i innymi rzeczami, które czasami można przeoczyć, jeżeli instaluje się wtyczkę samodzielnie. Zaletą WooCommerce jest to, że wtyczka jest stale rozwijana już od 11 lat. Według niektórych analiz korzysta z niej nawet 20-25% wszystkich sklepów internetowych na całym świecie.
Kto powinien zainteresować się wtyczką WooCommerce?
Na skorzystanie z darmowej wtyczki do WordPressa w celu uruchomienia sklepu online powinny zdecydować się przede wszystkim te osoby, które nie chcą lub nie mogą od razu zainwestować kilkunastu – kilkudziesięciu tysięcy złotych w sklep na Magento lub innym rozwiązaniu dedykowanym profesjonalistom. Sklepy na WooCommerce są łatwe w pozycjonowaniu, a w razie problemów można liczyć na wsparcie społeczności, która podobnie jak w przypadku samego WordPressa, jest bardzo liczna.