Osoby odpowiedzialne za prowadzenie sklepów internetowych czasami wychodzą z błędnego założenia, że wysyłanie newsletterów nie przynosi żadnych korzyści. Wystarczy jednak spojrzeć na największe sklepy, które od lat są liderami w swoich branżach, aby zauważyć, że przez cały czas z powodzeniem stosują newslettery.
- Newsletter z informacjami na temat nowych produktów
- Sposób na informowanie klientów o promocjach
- Wyjątkowe okazje dla stałych klientów
- Jak sprawdzić, czy wysyłane newslettery przynoszą efekty?
W związku z tym, że wysyłanie wiadomości do klientów jest bardzo tanie, warto przynajmniej przetestować to rozwiązanie. Zanim jednak wyślesz do klientów maile, zastanów się nad ich treścią. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów na to, jak mogą wyglądać newslettery.
Newsletter z informacjami na temat nowych produktów
Jednym z najczęściej spotykanych przykładów zastosowań newslettera jest rozsyłanie informacji na temat nowych produktów. Dzięki temu można łatwo i przede wszystkim niewielkim kosztem poinformować wszystkich, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie takich wiadomości o nowych produktach. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że w niektórych branżach rzeczywiście przekłada się to na zwiększenie sprzedaży.
Z drugiej strony warto rozważyć wprowadzenie profilowania, co zwiększy skuteczność wysyłanych newsletterów. Widać to na przykładzie księgarni. Jeżeli klient regularnie kupuje kryminały lub horrory, to raczej nie ma sensu informować go o tym, że w sklepie internetowym pojawiły się nowe książki o tresurze psów lub sadzeniu kwiatów. Jeżeli jednak newsletter będzie odpowiednio dopasowany (a więc klient kupujący romanse dowie się przede wszystkim o nowych książkach o miłości), zainteresowanie takimi wiadomościami z pewnością będzie na wysokim poziomie.
Sposób na informowanie klientów o promocjach
Raz na jakiś czas warto informować klientów o promocjach. W końcu nie każdy internauta regularnie przegląda stronę główną sklepu, więc może przeoczyć baner z informacją o obniżce cen lub darmowej wysyłce. Newsletter pozwala rozwiązać ten problem.
Wyjątkowe okazje dla stałych klientów
Warto również pomyśleć o tym, w jaki sposób docenić stałych klientów. Dzięki newsletterowi można im raz na jakiś czas (na przykład z okazji urodzin lub świąt) wysłać wiadomość, w której będzie specjalny kod rabatowy. Nawet jeżeli rzeczywista oszczędność nie będzie duża, to niektórzy internauci są zadowoleni z takiego gestu. Oprócz rabatu na zakupy lub tańszej dostawy można też pomyśleć o promocjach typu: kup dwie rzeczy, a trzecią otrzymasz gratis.
Jak sprawdzić, czy wysyłane newslettery przynoszą efekty?
Niezależnie od tego, w jaki sposób wykorzystujesz możliwości newsletterów w swoim sklepie internetowym, pamiętaj o tym, aby mierzyć skuteczność działań. Można do tego celu wykorzystać statystyki Google i sprawdzać, skąd trafiają odbiorcy. Przydatne jest również skracanie linków (można to zrobić między innymi narzędziem Bitly). Dzięki temu ma się dostęp do informacji, ile razy odbiorcy newslettera kliknęli w każdy z linków.