Prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu? Jak najbardziej. Jest możliwe dzięki modelowi dropshippingu, dzięki któremu towary do naszych klientów są dostarczane prosto z hurtowni. Tego rodzaju rozwiązanie staje się coraz częściej wybierane przez przedsiębiorców. Sprawdzamy, jakie korzyści możemy dzięki temu osiągnąć.

1. Czym jest dropshipping?

2. Współpraca z hurtownią

3. Integracja sklepu z hurtownią

4. Korzyści z dropshippingu

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to nic innego jak model logistyczny, jaki wykorzystuje się przy sprzedaży przez internet. Polega on na przeniesieniu wysyłki towaru na dostawcę, jakim może być hurtownia. Nasza rola zaś sprowadza się do zbierania zamówień i wysyłania ich do dostawcy, który wysyła towar do naszego klienta.

Na czym zatem zarabiamy jako właściciele sklepu internetowego? Przede wszystkim na marży, jaką narzucamy na swoje towary. Jeśli produkt kosztuje w hurtowni 50 złotych, my zaś sprzedaliśmy go za 150 złotych, nasz zysk wynosi 100 złotych. Zarabiamy zatem na pośredniczeniu pomiędzy klientem a dostawcą.

Współpraca z hurtownią

Zanim nawiążemy współpracę z hurtownią w modelu dropshipping, warto uzgodnić czy udostępni ona nam za darmo bazę swoich produktów. W wielu jednak przypadkach nie jest pobierana za to dodatkowa opłata. Zamiast tego płacimy tylko za zakup oraz wysłanie towaru do klienta, kiedy ten złoży u nas zamówienie.

W umowie z dostawcą powinniśmy również uwzględnić formę wysyłki czy też kurierów. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby nasze paczki były spersonalizowane poprzez dodawanie do nich gadżetów związanych z naszą marką. Istotne jest również, aby ewentualne roszczenia oraz reklamacje trafiały do odpowiedniego miejsca.

Integracja sklepu z hurtownią

Żeby model dropshipping działał sprawnie, potrzebujemy zintegrować oprogramowanie naszego sklepu z wybraną hurtownią. Samodzielny import towaru może być jednak bardzo czasochłonny i wiązać się z dodatkowymi kosztami. Warto zatem, aby platforma naszego sklepu umożliwiała nam połączenie bazy hurtowni, która powinna nam dostarczyć plik produktów do importu.

Wybierając oprogramowanie, warto najpierw sprawdzić, czy umożliwia ono import pliku XML, a jednocześnie zapewnia automatyczne aktualizacje. Dzięki temu stan magazynowy będzie zmieniał się na bieżąco wraz z napływającymi zamówieniami, podobnie jak ceny czy opisy pochodzące z hurtowni.

Korzyści z dropshippingu

Czy warto zatem wypróbować dropshipping w przypadku naszego sklepu internetowego? Wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się na ten krok. Dzieje się tak w przypadku braku możliwości wynajęcia własnego magazynu, zwłaszcza gdy sprzedajemy towary dużych, niestandardowych rozmiarów. Nie musimy się również martwić tym, że nie sprzedamy produktów, które zakupiliśmy, ponieważ płacimy za nie dopiero w przypadku przyjęcia zamówienia.

Pamiętajmy jednak, że dropshipping nie zrobi za nas reklamy i nie zdobędzie nowych klientów. Za marketing oraz obsługę klienta odpowiadamy zawsze my, a nie zewnętrzna hurtownia. Z pewnością jednak taki model zdejmie z naszych barków wiele obowiązków, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na doskonaleniu i promocji naszego sklepu internetowego.