Na początku jest pomysł. Bez niego żaden biznes ani projekt nie ma szansy, aby się zrealizować. Nie inaczej jest ze sklepem internetowym, którego popularność z roku na rok rośnie. Skąd zatem wiedzieć, co sprzedawać, aby zarobić? Gotowej recepty nie mamy. Jednak możemy się podzielić sprawdzonymi wskazówkami, które pozwolą przerodzić marzenie w rzeczywistość.
1. Analiza konkurencji
2. Sprawdź, czego szukają Twoi przyszli klienci
3. Założenie sklepu internetowego jest trudne?
Analiza konkurencji
Zanim założymy swój pierwszy sklep internetowy, potrzebujemy dobrze zorientować się na rynku oraz wiedzieć, co właściwie możemy zaoferować klientom. Nieocenioną rolę odgrywa tutaj analiza konkurencji, która pozwoli nam sprawdzić, czy na dany towar jest niedosyt, czy też odwrotnie. Nie znaczy to również, że nie będziemy mieli w takim przypadku szans, wystarczy unikalny pomysł i nastawienie na wysoką jakość, aby móc konkurować z innymi.
Warto również mieć na uwadze, że jako sklep internetowy możemy prowadzić wysyłkę towaru do różnych zakątków krajów. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby próbować różnych rozwiązań sprzedaży. Znając potrzeby swojej grupy docelowej oraz mając wiedzę na temat swojego towaru, będzie nam łatwiej dostosować ofertę oraz zadbać o wysoką jakość. Dlatego warto rozpocząć biznes w takim obszarze, który będzie nam dobrze znany.
Sprawdź, czego szukają Twoi przyszli klienci
Doprecyzowanie jakiego rodzaju towar powinien być w naszej ofercie, jest niezwykle ważne z punktu widzenia przesiębiorcy. W końcu jest wiele możliwości do wyboru, jednakże nie każda z nich zagwarantuje nam potencjalny zysk. Aby tak się stało, potrzebujemy trafić w gusta naszej grupy docelowej.
Przydatnym rozwiązaniem będzie w tym przypadku analiza słów kluczowych, czyli najczęściej wyszukiwanych haseł w internecie. Skoro chcemy prowadzić biznes online, warto zapytać samej wyszukiwarki o trendy. W tym celu mamy do wykorzystania kilka darmowych narzędzi, oferujących analizę SEO i popularnych wyszukiwań. Możemy również skorzystać z podpowiedzi Google czy Google Trends. Warto rozważyć jednak zakup do płatnych narzędzi do pozycjonowania. Jako właściciele sklepu będziemy w końcu odpowiedzialni za SEO, o ile nie powierzymy marketingu zewnętrznej agencji. Dzięki odpowiednim narzędziom prześledzimy jakie hasła dotyczące naszych produktów są najczęściej wyszukiwane, co pozwoli nam na udoskonalenie oferty. Jednocześnie dzięki pozycjonowaniu nasz sklep internetowy będzie pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Czy założenie sklepu internetowego jest trudne?
Popularność e-commerce z roku na rok rośnie. Obecnie każdy może mieć swój sklep internetowy i prowadzić wysyłkę towaru nawet na cały świat. Sam pomysł oczywiście nie wystarczy. Oprócz niego powinniśmy zadbać o aspekty prawne, które pozwolą nam na legalne funkcjonowanie sklepu.
O ile przychód, jaki mamy z naszej witryny, nie jest wyższy niż połowa wynagrodzenia minimalnego, możemy prowadzić działalność nierejestrowaną. W przypadku jednak wyższych kwot potrzebujemy założyć działalność gospodarczą i odprowadzać wszystkie podatki. Pamiętajmy jednak, że możemy korzystać z ulg jako początkujący przedsiębiorcy.
Z całą pewnością e-commerce to przyszłość. Ostatnie czasy pokazały nam, że sklep internetowy to konieczność dla wielu marek. Jeśli zatem przyświeca nam jakaś idea i od zawsze marzyliśmy o prowadzeniu swojego biznesu, być może teraz jest na to najlepszy moment?