Prowadzisz nowoczesny sklep internetowy z dużą ilością produktów i przystępnymi cenami, ale wciąż nie możesz dotrzeć do nowych klientów?
1. Regularnie wysyłany newsletter
2. Statystyki Google Analytics
3. Reklamy Google Ads
4. Artykuły sponsorowane z linkiem do sklepu
5. Czat ułatwiający komunikację z klientami
Sprawdź, jakie narzędzia warto wykorzystywać w ecommerce, aby osiągnąć sukces.
Regularnie wysyłany newsletter
Prawie każde oprogramowanie sklepu internetowego ma wbudowany moduł newslettera, który pozwala łatwo zbierać adresy klientów i przygotowywać wiadomości, które co jakiś czas będą do nich wysyłane. Nawet jeżeli w twoim sklepie nie ma takiego narzędzia, możesz skorzystać z jednej z wielu usług internetowych. Newsletter pozwoli ci poinformować klientów o nowej ofercie i atrakcyjnych promocjach, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.
Statystyki Google Analytics
Darmowe statystyki Google Analytics od lat uważane są za najlepsze narzędzie do zbierania informacji na temat użytkowników. Chociaż podpięcie statystyk wydaje się oczywiste, wciąż wiele osób zapomina o tym rozwiązaniu i przez to pozbawia się dostępu do wielu cennych informacji. Statystyki pozwolą ci sprawdzić, ile osób odwiedza twój sklep, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem oraz jak wygląda przepływ ruchu na twojej stronie.
Reklamy Google Ads
Zazwyczaj sklepy internetowe dzielą się na te, które inwestują w pozycjonowanie oraz te, które kupują płatne reklamy. Warto jednak wypróbować obie metody zdobywania klientów. Uruchomienie własnych reklam Google Ads jest proste, a cały panel dostępny jest w języku polskim. Dodatkowo możesz określić dowolną kwotę, którą przeznaczysz na reklamę, a w razie potrzeby na bieżąco wprowadzać zmiany (zmieniać linki, słowa kluczowe, stawki i wiele innych rzeczy). Przekłada się to na dużą skuteczność reklam. Jeżeli jednak nie masz czasu na samodzielne obsługiwanie konta reklamowego, możesz skorzystać z usług firmy, która się w tym specjalizuje.
Artykuły sponsorowane z linkiem do sklepu
Warto również korzystać z artykułów sponsorowanych. W tym celu można wybrać jedną z usług pośredniczących w zlecaniu takich publikacji lub samodzielnie kontaktować się z właścicielami wybranych stron, aby opublikować na nich tekst. Dobrze napisany artykuł sponsorowany z linkiem do sklepu lub konkretnego produktu pozwoli nie tylko wypozycjonować stronę, ale również może zainteresować czytelników danego serwisu do skorzystania z oferty. Należ jednak pamiętać, że tego typu działania przynoszą efekty dopiero po pewnym czasie, a dodatkowo nie można ograniczać się do kilku publikacji.
Czat ułatwiający komunikację z klientami
Coraz więcej sklepów internetowych, a nawet zwykłych stron korzysta z funkcji czatu, co ułatwia klientom kontakt z pracownikami biura obsługi klienta. Bez problemu znajdziesz wiele tego typu rozwiązań, a część z nich dostępna jest bez dodatkowych opłat. Instalacja modułu czatu zazwyczaj ogranicza się tylko do podpięcia kodu, co nie powinno przysporzyć żadnych problemów.