Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego daje wiele możliwości zarówno kupującym, jak i sprzedawcom.
Ci pierwsi mogą bez problemu zamówić nawet najbardziej nietypowy asortyment bez wychodzenia z domu, natomiast przedsiębiorcy mogą każdego dnia docierać do setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów.
Wiążą się z tym jednak również liczne wyzwania, co jest szczególnie widoczne w przypadku sprzedawców. Coraz większa konkurencja, rozwój nowych technologii oraz zmiany w zachowaniach konsumentów sprawiają, że osiągnięcie sukcesu w e-commerce wymaga ciągłego wprowadzania usprawnień.
Dzisiaj przyjrzymy się tym, które mogą korzystnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.
Treści marketingowe dostosowane do docelowej grupy odbiorców
Dobra znajomość grupy docelowej stanowi podstawę skutecznego marketingu, co warto wykorzystać w działaniach marketingowych. Pozwoli to skupić się na formacie najlepiej dopasowanym do odbiorców, dzięki czemu będzie można przeznaczyć większy budżet na przykład na filmy reklamowe lub infografiki, a zrezygnować z publikowania poradników.
Elementy lejka sprzedażowego
Każdy z etapów lejka sprzedażowego wymaga innego podejścia, dlatego też strategia powinna zostać odpowiednio dostosowana. Na szycie lejka najlepiej skupić się na budowaniu świadomości marki, a w środkowej części na zaangażowaniu klientów. Dopiero na samym dole są działania związane z konwersją.
Cross-selling i upselling
Cross-selling i upselling można spotkać również w wielu tradycyjnych sklepach, ale najwięcej korzyści przynoszą w biznesie online. Są to skuteczne strategie zwiększania sprzedaży. Jak to wykorzystać w praktyce? Można spróbować proponować klientom droższe wersje produktów lub takie, które będą pasowały do wybranych przez nich pozycji.