Myśl o rozpoczęciu własnej działalności w internecie może być bardzo ekscytująca. Jednak przed zainwestowaniem swoich ciężko zarobionych pieniędzy i czasu, należy wszystko dokładnie zaplanować.
Wymaga to zrozumienia, jakie koszty są niezbędne przy uruchamianiu nowego sklepu online oraz jak bardzo mogą się zmieniać przy zmianie skali przedsięwzięcia.
Jakie elementy uwzględnić podczas planowania biznesu online?
Przygotowanie planu biznesowego wymaga zarówno uwzględnienia grupy docelowej, zakresu oferowanych produktów oraz możliwych kosztów związanych z zatowarowaniem, jak i najważniejszych kwestii technicznych typu serwer, domena i zaprojektowanie sklepu.
Nie można również zapominać o marketingu, bo bez pozycjonowania sklepu internetowego i skutecznej reklamy trudno będzie zdobyć jakikolwiek ruch na nowej stronie.
Koszty stałe prowadzenia sklepu
Do kosztów stałych zaliczają się między innymi wspomniany hosting, który jest niezbędny do uruchomienia własnego sklepu oraz wydatki na reklamę. Z czasem dojdą do tego również wypłaty pracowników, ale na początkowym etapie wielu przedsiębiorców próbuje jak najwięcej rzeczy zrobić we własnym zakresie.
Z drugiej strony zawsze można wybrać rozwiązania typu Shoper, które eliminują konieczność opłacania hostingu i płacenia zewnętrznej firmie za stworzenie sklepu. Zamiast tego w ramach niewielkiej comiesięcznej opłaty klient otrzymuje w pełni funkcjonalną stronę, którą musi jedynie wypełnić produktami.
Ile w takim razie trzeba przygotować pieniędzy?
Można więc przyjąć, że jeżeli ktoś będzie wykonywał wszystkie prace samodzielnie i skorzysta z tanich lub nawet darmowych rozwiązań CMS, do uruchomienia własnego sklepu wystarczy budżet wynoszący zaledwie kilkaset złotych.
Jeżeli jednak chce się od razu “porządnie” wystartować, warto na ten cel odłożyć od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Pieniądze te pozwolą na wypromowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych, a w razie potrzeby na dopisanie nowych funkcji do istniejącego panelu sklepu.