Nowoczesne rozwiązania ułatwiające stworzenie sklepu internetowego i prowadzenie sprzedaży online pozwalają uruchomić ładnie wyglądający sklep na nowoczesnym szablonie nawet w ciągu kilku godzin. Tym samym wiele osób zapomina o tym, że sklep wymaga ciągłej uwagi w postaci robienia aktualizacji, testowania funkcji i dostosowywania całości do oczekiwań klientów.

  1. Nieustanne testowanie sklepu
  2. Mobilna wersja strony
  3. Bezpieczeństwo platformy i użytkowników
  4. Wyszukiwanie produktów w sklepie

Sprawdź, jakich błędów powinieneś uniknąć, aby twój sklep rzeczywiście przynosił zyski, a nie stał się nieudanym projektem.

Nieustanne testowanie sklepu

Popularne sklepy internetowe mają specjalne działy, które zajmują się wyłącznie testowaniem sklepu. Oczywiście w początkowym okresie trudno wygospodarować środki na stworzenie takiego stanowiska, jednak zawsze możesz – a wręcz powinieneś – samodzielnie sprawdzić, czy strona wygląda dobrze, szybko się ładuje, czy da się przejść przez cały proces zamawiania produktu i wiele innych rzeczy. Pamiętaj, że nawet jeżeli twój sklep prawidłowo wyświetla się na twoim komputerze, strona może wyglądać inaczej na innych urządzeniach lub przeglądarkach internetowych. Warto więc regularnie sprawdzać takie rzeczy, aby nie stracić potencjalnych klientów. Testy powinny być obowiązkowe w przypadku przeprowadzenia aktualizacji platformy sprzedażowej lub dodania nowych funkcji.

Mobilna wersja strony

Od kilku lat mówiło się o tym, że strony internetowe powinny być przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Teraz jednak przemawiają za tym dwa dodatkowe argumenty. Pierwszym z nich jest to, że wyszukiwarka Google przyznaje wyższe pozycje stronom, które mają wersję mobilną. Drugim natomiast fakt, że coraz więcej klientów sklepów internetowych składa zamówienia przez smartfona. W celu dostosowania strony do urządzeń mobilnych możesz tak ją zaprojektować, aby prawidłowo wyświetlała bez względu na używaną rozdzielczość lub pomyśleć o specjalnej aplikacji, którą będą mogli pobrać użytkownicy.

Bezpieczeństwo platformy i użytkowników

Informacje o dostępnych aktualizacjach dla wykorzystywanego oprogramowania sklepu są często lekceważone przez osoby zarządzające stroną, co może prowadzić do wielu problemów. Wyciek danych klientów i zawirusowanie strony to najpopularniejsze scenariusze. Każda taka sytuacja narazi cię na straty finansowe i wizerunkowe, więc lepiej się przed nimi zabezpieczać. Pamiętaj więc o regularnym aktualizowaniu sklepu, motywu i wykorzystywanych wtyczek. Zanim jednak wykonasz jakąkolwiek aktualizację, koniecznie zrób backup całego sklepu. Nawet jeżeli dostawca oprogramowania gwarantuje, że aktualizacja przebiegnie bezproblemowo, nigdy nie można wykluczyć wystąpienia błędu. Wówczas brak kopii zapasowej może cię uchronić przed koniecznością wydawania dużych pieniędzy na naprawę sklepu.

Wyszukiwanie produktów w sklepie

W przypadku specjalistycznego asortymentu właściciele sklepów często zapominają, że potencjalny klient może mieć mniejszą wiedzę. Tym samym w inny sposób będzie szukał interesujących go produktów (np. zamiast podawać kompletne oznaczenie, może próbować znaleźć produkt po wymiarach). Dodatkowo czasami sklepy internetowe mają źle skonfigurowane wbudowane wyszukiwarki produktów. Brak przeprowadzania testów uniemożliwia wykrycie takich problemów, przez co klienci nie mogą znaleźć potrzebnego produktu, więc mogą zrezygnować z zakupu lub wybrać ofertę konkurencji.