Dropshipping cieszy się ogromną popularnością, ponieważ praktycznie eliminuje finansowe bariery wejścia do branży e-commerce.
Przedsiębiorcy, którzy chcą wystartować we własnym sklepem opartym o taki model biznesowy, nie muszą martwić się o kapitał, zaplecze logistyczne, wynajęcie magazynu i zatrudnienie pracowników.
Jak to możliwe? W dropshippingu zadaniem sprzedawcy jest jedynie zebranie zamówień i przekazanie ich do dostawcy, który zajmie się realizacją zamówienia. Może to być hurtownia lub duży dystrybutor. Należy również wspomnieć o niezwykle popularnych chińskich sklepach, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród osób stawiających na dropshipping ze względu na niskie koszty (zarówno dostawy, jak i samych produktów).
Najważniejszy obszar działalności dropshippingowej
Dzięki temu, że zewnętrzna firma przejmuje na siebie obsługę zamówienia, przedsiębiorca rozwijający sklep internetowy bazujący na dropshippingu nie musi zajmować się magazynowaniem produktów, pakowaniem, wysyłaniem i wieloma innymi rzeczami, które generują koszty i zabierają dużo czasu.
Zamiast tego może skoncentrować się na promowaniu swojego sklepu internetowego, aby jak najwięcej osób składało w nim zamówienia.
Kto wystawia fakturę w dropshippingu?
W przypadku większości sklepów dropshippingowych działających w Polsce są one postrzegane nie jako pośrednik, ale jako sprzedawca. Oznacza to, że sklep musi wystawiać faktury swoim klientom. W przypadku każdego złożonego zamówienia dochodzi tak naprawdę do zawarcia dwóch umów. Pierwsza z nich zostaje zawarta pomiędzy właścicielem sklepu internetowego a jego klientem, natomiast druga pomiędzy sprzedawcą a dostawcą (hurtownią lub dystrybutorem).
Warto więc zainwestować w dobrą księgowość, aby można było uniknąć błędów związanych z fakturowaniem produktów sprzedawanych w ramach dropshippingu.