Pandemia całkowicie zmieniła nasze przyzwyczajenia zakupowe. Strach przed zakażeniem oraz wprowadzone w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa obostrzenia sprawiły, że zakupy w tradycyjnych sklepach stacjonarnych były mocno utrudnione, a w wielu przypadkach okazywały się nawet niemożliwe. To z kolei przyczyniło się do tego, że coraz chętniej zaczęliśmy robić zakupy online. W ten sposób kupowaliśmy – i nadal kupujemy – zarówno artykuły pierwszej potrzeby, jak i ubrania, sprzęt sportowy, materiały budowlane, RTV i AGD, a także zabawki, książki, gry i tym podobne przedmioty.

  1. Jak prowadzić sklep internetowy? Znajdź swoją własną niszę na rynku
  2. Sklep internetowy – jak prowadzić? Zadbaj o profesjonalną obsługę klientów
  3. Jak założyć sklep internetowy? Zaoferuj klientom praktyczne opcje dostawy

Efekt? Spektakularny wzrost wartości całej branży e-commerce. Ta przez cały ubiegły rok wzrosła bardziej niż w ciągu kilku poprzednich lat. Eksperci są jednocześnie zgodni co do tego, że trend wzrostowy utrzymywać się będzie również po pandemii, a coraz więcej polskich konsumentów będzie przekonywać się do licznych korzyści związanych z robieniem zakupów przez internet. Oznacza to, że otworzenie sklepu online może okazać się naprawdę trafioną inwestycją. Oczywiście pod warunkiem, że prawidłowo do tego podejdziemy. Jak to zrobić? Omawiamy kluczowe kwestie związane ze stworzeniem własnego e-sklepu.

Jak prowadzić sklep internetowy? Znajdź swoją własną niszę na rynku

Sklepy internetowe w ostatnich latach powstają jak grzyby po deszczu. Oznacza to, że konkurencja w segmencie e-commerce – bez względu na to, o jaką branżę chodzi – jest naprawdę duża. By zwiększyć swoje szanse w trudnej walce o klientów, najlepiej jest znaleźć niszę, w której łatwiej nam będzie prowadzić działania promocyjne. Przykład? Choćby bardzo popularne sklepy rowerowe. Zamiast sprzedawać wszystkie rowery, lepiej skupić się na konkretnym rodzaju, dyscyplinie lub producencie. W ten sposób unikniemy wielu ewentualnych problemów związanych z dotarciem do klientów w internecie i ułatwimy im znalezienie naszego sklepu.

Sklep internetowy – jak prowadzić? Zadbaj o profesjonalną obsługę klientów

Ogromna – i, co najważniejsze, stale rosnąca – konkurencja w segmencie e-commerce sprawia, że o klienta należy walczyć nie tylko atrakcyjnymi cenami, działaniami marketingowymi oraz wysoką jakością oferowanych produktów. Równie ważna okazuje się jakość obsługi klienta. Dobrą inwestycją może więc okazać się zatrudnienie osobnego pracownika – a czasem nawet całego zespołu – odpowiedzialnego za odpisywanie na zapytania, szczegółowe wyjaśnienia dotyczące produktów oraz prowadzenie profili w mediach społecznościowych (obejmujące między innymi organizację konkursów).

Jak założyć sklep internetowy? Zaoferuj klientom praktyczne opcje dostawy

Zakupy w internecie stały się tak popularne między innymi dlatego, że zamówione online produkty często możemy odebrać już następnego dnia. Szanse na dotarcie do dużej liczby klientów będą zatem jeszcze większe, jeśli postaramy się, by kupione towary dotarły do nich jak najszybciej. Jak to zrobić? Nawiązując współpracę ze sprawdzonymi, sprawnymi firmami kurierskimi.