Wielu osobom nadal jeszcze wydaje się, że wystarczy założyć sklep internetowy, by znaleźć niewyczerpane wręcz źródło zarobku i możliwości. Sytuacja nie jest jednak tak magiczna – prowadzenie sklepu internetowego to nadal bardzo ciężka i odpowiedzialna praca. Gdy ktoś nie jest na to gotowy – nie ma szans na odniesienie sukcesu i musi liczyć się z widmem nadchodzącej porażki. Czy jednak tej porażki da się uniknąć? Oczywiście! Wielu osobom w końcu się to udaje. Jak dołączyć do ich grona?

  1. Założyłeś sklep internetowy! Co dalej?
  2. Upadek sklepów internetowych
  3. Czy da się uniknąć porażki?

Sklep internetowy – założenie go to nie wszystko

Nie wystarczy założyć sklepu internetowego, by osiągnąć automatyczny sukces. Nic nie robi się samo – także w Internecie. O swój sklep internetowy, tak samo jak o ten stacjonarny – należy dbać. Bo tylko odpowiednie podejście, zaangażowanie i nakłady ciężkiej pracy pozwolą ci na osiągnięcie sukcesu.

Nie możesz też wychodzić z założenia, że samo założenie sklepu internetowego wystarczy, by był on widzialny w Internecie i odnajdowany przez klientów, którzy poszukują właśnie produktów, których potrzebujesz.

Nadal dźwignią handlu jest reklama – to się nie zmieniło, niezależnie od tego, czy sklep prowadzony jest przez Internet, czy stacjonarnie. W końcu bez reklamy nikt nie będzie miał możliwości odnalezienia twojego sklepu.

W Internecie bardzo ważne, poza działaniami z zakresu szeroko pojmowanego marketingu i reklamy, jest też pozycjonowanie. SEO jest podstawą widzialności w Internecie. W końcu udowodnione zostało, że bardzo rzadko kliencie zaglądają dalej niż na pierwszą stronę wyszukiwarki. Dlatego pozycjonowanie to podstawa i jeden z najprostszych sposobów na to, by pozostać widzialnym.

SEO to bardzo odpowiedzialne działanie, dlatego nie należy polecać go byle komu. Nie należy też bagatelizować tego działania – SEO jest kluczowe dla tego, by się wyróżnić w Internecie, dlatego należy się nauczyć wszelkich sposobów, by witryna była jak najbardziej „SEO friendly”.

Dlaczego sporo sklepów internetowych upada?

Wiele sklepów internetowych upada – tutaj nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Sklepy internetowe pojawiają się i znikają, często nawet zbyt szybko, by być zauważonymi przez kogokolwiek. To normalne w biznesie – w końcu nie wszyscy są w stanie osiągnąć sukces.

Warto jednak robić wszystko, by nie dołączyć do grona osób, które przegrały w swoim zderzeniu biznesu z wyobrażeń z realiami współczesnego świata. Wiele sklepów internetowych upada, bo jest po prostu zaniedbanych. Opieszała obsługa klienta, przestarzałe informacje, słaby wybór towarów, kiepskie procedury w obsłudze klienta – powodów jest wiele.

Warto walczyć z tym, co zależy od nas i przyjąć jedną, główną zasadę: najważniejszy jest klient.

Jak uniknąć porażki?

Widmo porażki jest wpisane w schemat prowadzenia biznesu – jednak wcale nie znaczy, że należy się na nią godzić. Wystarczy zadbać o klienta – klient, który poczuje się rozpieszczany i najważniejszy, z dużą dozą prawdopodobieństwa wróci na następne zakupy, a przy tym poleci sklep innym ludziom ze swojego otoczenia.